Tuesday, September 4, 2007

LAWATAN PSS & KELAB PERPUSTAKAAN




15 OGOS 2007 - Seramai 40 orang murid dan empat orang guru iaitu Pn Soraya Nita Othman, Pn Azalina Awal, Cik Ku Zunaidah Ku Ahmad dan Cik Nor Khairiah Said telah menyertai lawatan anjuran bersama Badan Pengawas Pusat Sumber (unit Kurikulum) dan Kelab Perpustakaan Sekolah (unit Kokurikulum) ke Planetarium, Eye On Malaysia dan Pusat Rekreasi Berkuda.
Di Planetarium, murid-murid melihat pameran, balai cerap, tayangan 'Human Body' dan pertunjukan 'Ancaman Dari Angkasa'. Selepas itu mereka membuat aktiviti yang dikendalikan oleh pihak planetarium di bilik aktiviti. Di Eye On Malaysia, mereka dapat melihat pemandangan KL dari sudut 360 darjah. Seterusnya mereka dapat pengalaman menunggang kuda dan kereta kuda di Pusat Rekreasi Berkuda. Banyak peristiwa lucu memahat ingatan mereka di sini. Lawatan ini mengikut perancangan asal dan berjalan dengan lancar.


Sarapan pagi dan makan tengah hari telah disumbang oleh Pn Zuraidah Zahari iaitu ibu kepada Nur Adnin, Nur Qistina dan Mohd Naim Mohd Firdaus.
Hasil soal selidik yang dijalankan kepada peserta lawatan, kebanyakannya mendapat banyak pengalaman dan pengetahuan baru.
Pada tahun hadapan Badan Pengawas Pusat Sumber dan Kelab Perpustakaan Sekolah merancang untuk mengadakan lawatan ke Melaka.

Guru Perpustakaan dan Media
Pn Soraya Nita Othman
Guru Kelab Perpustakaan Sekolah
Pn Azalina Awal
Cik Ku Zunaidah Ku Ahmad
Pn Laila Mohamed Salleh
Pn Hasnah Hj Sapian

No comments: