Monday, September 3, 2007

PROGRAM TOWARDS DYNAMIC LEADERS




Pada 22 hingga 24 Jun 2007 Fakulti Pendidikan UiTM Shah Alam (Dr Faizah Abdul Majid) dengan kerjasama Unit Kokurikulum(En Kamarul Asnan Adan) serta Unit Bimbingan & Kaunseling (Pn Laila Mohamed Salleh) Sekolah Keb. Bukit Rimau telah mengadakan Program Towards Dynamic Leaders . Program ini telah dirasmikan oleh En Anuar bin Ahmad, Presiden Alumni UiTM.
Penganjuran program ini dengan matlamat melahirkan pemimpin yang berkualiti dan berwibawa yang berteraskan ciri-ciri kepimpinan sebagai pelapis dan penerus kepada kepimpinan sebagai pelapis dan penerus kepada kepimpinan pada masa kini.
Tujuan program ini diadakan adalah untuk memupuk sifat kepimpinan dan integrasi dalam kalangan pemimpin pelajar SKBR. Program ini juga bertujuan untuk melahirkan pelajar yang seimbang dari segi daya kepimpinan, perhubungan sosial dan kecergasan fizikal.

Aktiviti Burung Hantu sangat menarik untuk diteliti berkenaan bagaimana kehebatan fokus seseorang pelajar itu dalam menterjemahkan sesuatu. Jika kemahiran mendengar pada keadaan yang sunyi seperti itu pun kita sudah banyak membuat spekulasi, andaian, dan salah tafsir, pastinya lebih banyak lagi cacat celanya jika diaplikasikan dalam proses komunikasi sesama manusia. Bayangkan, dalam keadaan minda boleh fokus sepenuhnya terhadap kemahiran mendengar pun kita banyak melakukan kesalahan dalam proses penilaian, bagaimana pula ingin kita gunakan dalam keadan normal dengan penumpuan yang berbelah bahagi (melihat, bereaksi, membalas bicara, gerak badan)
Majlis penutupan Program Maju Diri disempurnakan oleh Tn Hj Nor Azmi bin Rahmat, Guru Besar SKBR pada 24 Jun (Ahad) jam 11.15 di Dewan Sri Rimau. Majlis turut dihadiri oleh YDP PIBG, En Jazlan Abdul Jalil.

No comments: